Svåra beslut

2012-03-25
Blev i fredags efterfrågad av en familj för en intervju men det kändes direkt sådär. I deras "personliga brev" verkade det som att dom sökte mer än en au pair, kanske också en hushållerska vilket inte är något jag är ute efter. I vårt kontrakt står det nämligen att vi inte ska utföra några sysslor i hemmet som inte rör barnen vilket är bra för annars är det nog ganska lätt att man blir utnyttjad. Sen så kan man ju lika bra tvätta allas kläder om man ändå sätter på en maskin, men att kräva det... det är nog en principsak.

I alla fall tänkte jag att jag får ge dom en ärlig chans vilket lönade sig, dom var jättegoa. Dessvärre kände jag att det inte är en familj för mig då jag inte tror jag kommer räcka till. De har nämligen 4 barn, varav ett är född med ett handikapp och eftersom jag inte har någon erfarenhet eller utbildning så kände jag att det var bäst, och ärligast, för både familjen och mig att tacka nej. Så jag skickade precis iväg ett mail vilket var svårt för jag känner mig ganska hemsk. Men det kommer varken bli bra för familjen eller mig om man inte trivs, så det kändes som rätt  beslut. Tråkigt nog.
Annars har jag haft en härlig helg i solen, man kan inte annat än att njuta av varje sekund solen tittar fram. Blev överlycklig när jag köpte glass då en gammal favorit hittat tillbaka!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback