Körkort!

2012-11-19

Kom precis hem från MVC där jag tog provet färder amerikanska körkortet - jo, jag har självklart kört innan, men man behöver det för att hamna på familjens bilförsäkring. Hur som helst så var det inte att oroa mig för, orkade inte direkt plugga för kändes som om man kunde allt från innan, skillnaden är bara egentligen att det är feet och yards ist för meter. Provet tog typ 10 min och de resterande 90 min spenderades i köer av olika slag (yes, alla fördomar var sanna) men när man var klar fick man körkortet rykande färskt i handen så det kändes ändå ok!

Bilkörningen här annars är väl ganska annorlunda från hemma. Tänk större så är man väl på rätt spår, alla kör typ minivans eller jeepar, min Volvo kombi är liten jämfört med alla andra. Sen så parkerar folk lite hur som helst, det mest irriterande jag varit med om är när någon hade parkerat en halvmeter från stopskylten... Lite svårt att få plats! Sen så känns folk mer vårdslösa och offensiva. Alla har ju automatväxlade bilar så att köra ut mitt framför någon funkar här. Känns stensäkert. Hur som helst så får jag ju mycket körvana, blir någon tur varje dag och tis,tors,fr kör jag i iaf en timme på olika slags vägar. Man har absolut blivit mer självsäker sen man kom hit!

Idag blev det dessvärre ingen träning då morgonen spenderades på körkortet, får ta igen det i helgen.


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback