Sandy

2012-11-01
 Också kallad Frankenstorm kom som många in i måndags kväll. Här i Ridgewood så har vi klarat oss från översvämmingar, men är skrämmande att veta hur hemskt det ser ut bara 20 min härifrån. Det som har varit det sörta problemet här är alla träd som fallit; både på hus, bilar,garage, väga och ledningar, vilket orsakat att vi inte har någon ström, den förväntas inte heller komma tillbaka föränn om 1-3 veckor. Kanonkul. Jag ska däremot inte klaga, min familj har en generator så vi har värme och el till det allra viktigaste. Ett litet problem är bara att dom ska börja ransonera ut bensinen (vilket generatorn drivs med) till endast typ nödfordon här i NJ. Som tur är så kan vi åka in till NY och tanka - vilket min vp har fått göra eftersom ingen bensinstation har el här ändå, men man blir ju ändå lite orolig! Ja, annars? Är helt slut, jobbar ju allt i ett istället för att ha min lilla paus när lillen är på förskolan eftersom alla skolor är stängda hela veckan. 
 
 

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback