Peppar och packar

2012-10-19

Ja, det är inte ens förnamnet. Försöker knåpa ihop en packning för två dagar, hur fasen ska man göra det? Eller, hur fasen ska jag göra det? Mitt ledord är, och har allti varit "tänk om" när det kommer till packning; tänk om det regnar?, tänk om det snöar?, tänk om vi går ut? tänk om jag bara måste fila naglarna? tänk om jag verkligen behöver byta skor för att jag trampade i lera? Tänk om jag ramlar och slår mig - de blir bara värre och värre kan jag erkänna, haha!


På ett sätt var det faktiskt lättare att packa för att åka till USA ett år än för en weekend. Man behöver liksom dra med alla småsaker (deo, schampoo, balsam, tandkräm osv.) men bara för två nätter. Känns liksom så sjuukt onödigt. Bah liksom va. Fjortis #1 känner jag mig som när jag slänger ut mina väldigt allvarliga I-lands problem såhär på bordet.

 

Men annars känns det bra, har skrivit ut biljetterna till flyget och en tour vi bokade så det är klart. Nu ska jag se till att göra alla sista sakerna som jag inte hinner imorgon, Jenna hämtar mig direkt när jag lämnat barnen på skolan så måste ha allt klart ikväll. Spännande att se om allt kommer med...

 

Helgen. Ja, vad gjorde vi egentligen? Hade min första helg där inget direkt var planerat. Fredagen började med ett tårfyllt avsked till Johanna som har gjort klart sitt år här. Så himla konstigt att hon åkt hem, SAKNAR DIG REDAN! Man får liksom sin lilla familj här och nu har en medlem åkt hem, sorgligt som tusan. På kvällen iaf så färgade jag Elinas hår och tog mitt på samma gång, trevligt värre. Lördagen spenderades pluggandes inför slutprojektet som vi skulle ha klart till sista (!!) boston-lektionen i söndags. Käkade en ytterst trevlig lunch med Jenna inne i Ridgewood och vi fortsatte festen halvsovandes i min säng kollandes på gossipgirl Elina och Olivia kom också. På kvällen jobbade jag men Elina kom förbi igen och vi körde sleepover, väldigt mysigt!

 

Söndagen bestod av lektion och sedan en stros i älskade new york, vi tog en tur till sockerbit, surprise? Alla var på så otroligt bra humör och jag var så genuint lycklig.Bara helt genomlycklig verkligen. Satt och myste på bussen tillbaka, satte i hörlurarna, drog upp volymen, stängde ögonen och bara försökte ta in allt. New York. Mitt liv här. Hur otroligt lyckligt lottad jag är som får uppleva det. Har en låt, min New York låt, som bara får mig att känna ren och skär lycka - den känns som New York, som mitt liv här - det räcker att jag lyssnar på den så känner jag allt det som är så svårt att faktiskt se när man saknar alla som mest.Blir typ tårögd när jag hör den, så mycket lycka en låt kan få en att känna. Lite fascinerande är det allt. Så nu pluggar jag i hörlurarna och offrar 4 minuter av min kväll för att få uppleva det. SÅ cheesy är jag just nu.

 

 
 

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback