2013

2013-01-02

Nytt år, nya tag. Då kanske det är dags att ta tag i det här med bloggandet? Är nämligen vääldigt lätt att råka glömma (förstår hur det var för dig Natalie) eller inte orka. Har ett antal bilder som jag får lägga upp så småningom, men här kommer bara en jäkla massa text så för dom som inte orkar läsa så kommer en sammanfattning i bilder. Hade en bra jul och ett bra nyår här i USA, självklart så gör sig ju saknaden sig påmind i juletider då man inser att nära och kära sitter och myser framför Kalle anka. Däremot så kom min vps familj som är svenskar så fick allt en bra del av den svenska julen vilket var jättekul!

2012 var året då jag gjorde saker jag inte trodde var möjligt: jag pluggade mer än vad som borde vara tillåtet och gick från en 2a i matte till en 6a - jag tror att det var en av mina stoltaste och mest känslomässiga stunder när jag öppnade mina betyg den där dagen i juli. Jag var så otroligt lättad för att allt äntligen var slut, jag var så lycklig för att ha tagit mig igenom IB och jag var jävligt stolt för jag gjorde det med högre poäng än vad jag hade vågat hoppats på.

Jag hade även världens bästa sommar- jag tog studenten, åkte till grekland med Adam och jobbade i slussarna med Ellen. Att sommarjobba med en av sina bästa vänner, det blir inte så mycket bättre! I augusti gjorde jag däremot det svåraste jag någonsin gjort, nämligen att åka hit, vilket innebar att jag fick säga hejdå till människan jag älskar mest i hela världen. Ett beslut som inte alltid har varit lätt men som jag aldrig ångrat. Jag har under mina 4 månader hunnit med så otroligt mycket fastän det känns som om jag knappt varit här i 1. Jag har varit i Chicago, Boston, Washington D.C och självklart spenderar så mycket tid som möjligt i NYC. Jag har träffat så fina vänner här som hjälpt mig igenom svåra stunder och för det är jag evigt tacksam. Älskar er tjejer! 2012 var jäkligt bra, men 2013 lär bli bättre. TAGGA!



0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback