Dip dye

2013-07-10

Då jag tidigare har beskrivit min "alternativa" period i mina tonår för tjejerna här så är min hårfärg för tillfället grädden på moset.
Det där med framförhållning har ju varit min grej i Sverige men här är den är det som bortblåst, man tar dagen som den kommer vilket jag har svurit över otaliga gånger idag.
Inför The color run så fanns det lite tips och tricks man kunde läsa på nätet om man bara sökte lite, vilket jag självklart inte gjorde. Ett av dessa tipsen var att man ska olja in håret, eller iallafall bära en huvudbonad, då färgen som kastas har en tendens att fastna i blont hår. Speciellt blåa och gröna toner. Självklart var jag täckt i grönt och blått.
Självklart är mitt hår fucking grönt nu.
Självklart är jag inte negativ utan har under de senaste dagarna jobbat och sökt efter lite lösningar.
Tänkte testa en ny imorgon.

Gårdagen spenderades genom att gå igenom diverse schampon i duschen. Inget resultat.

Idag fick jag uppenbarelsen när jag sprayade fläckar på barnens kläder med fläckborttagningsmedel (tänk typ vanish). Sanna tänker "fläckar går ju bort med det här.... Jag har fläckar i mitt hår....*sprayar frenetiskt min gröna hästsvans*" tyvärr så hade det ju inte den omedelbara effekt jag hade hoppats på, men jag tyckte se mig en lite skillnad nu. Tyvärr så känns mitt hår som svinto nu, jag tänkte verkligen igenom det här, bra där Sanna.

Har en riktig pärla sparad till morgondagen. Den vill du inte missa.

To be continued...


1 Comments

2013-07-11 @ 03:11:05

Älskar den alternativa perioden hahahahaahah


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback