Clean

2013-03-21

Ska imorgon börja med en cleanse/detox/tortyr som mina vf gick igenom för någon vecka sedan. Metod grundar sig i en läkares egna upplevelser och är framtagen för att självklart rena kroppen på 'toxins' vilket ska förbättra lite allt möjligt. Låter tiptopp liksom. Så det nästkommande 3 veckorna kommer jag äta 'clean' vilket blivit mycket populärt- utöver det så kommer jag käka shake/smoothie/avloppsmix till frulle, en rejäl lunch och sedan soppa till kvällsmat. Nej, detta är ingen svältgrej, man får äta tills man blir mätt - det som spelar roll är att man äter rätt. Detta innebär att allt är organiskt + inget gluten, inga ägg, ingen laktos, inget koffein eller alkohol - får se hur detta kommer gå i Nashville men ska iaf göra mitt bästa och återgå så fort jag kommer hem :)

Tycker det är så otroligt roligt att mina vf genomförde detta och man märker skillnad på de. Trodde dom skulle skrumpna ihop utan koffein(vilket jag kommer göra) men det har gått jättebra vilket har inspirerat dem till ett nytt sätt att se på mat. Hela familjen käkar mycket renare och boken har öppnat deras såväl som mina ögon för vad vi egentligen stoppar i oss. Jag har de senaste 2 veckorna därför fått baka väldigt mycket (?!) - allt utan gluten, minimalt med ägg, laktosfritt och utan socker. Är faktisk riktigt kul fastän vi har misslyckats fatalt med flera recept. Hur som helst så är det ett extremt bra alternativ till de typiska amerikanska snacksen.
recepten har vi hittat här : elanaspantry.com

Här kommer lite smakprov från veckans bakning (bananbröd, citron/tranbärsmuffins, chocolatechipcookies)


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback